Handbollen har satt sina spår.

Mitt handbollsspelande i många år har bidragit till att jag i dag har en större näsrot (heter det så?) än jag hade innan. Har lyckats att knäcka näsbenet vid 2 tillfällen under handbollsmatcher, en gång genom att en motspelare fullföljde sitt skott med handen/armen rakt på  min näsan och den andra gången var det faktiskt en medspelare som gjorde det med sin armbåge på nervägen efter ett försök till block. Sen har jag faktisk gjort den en gång till utanför handbollen och då var det en lyktstolpe som stod i vägen, men det ska vi inte ta här. I och med detta har jag haft svårt att hitta ett par sportglasögon som sitter bra på näsan. Många får inte plats över näsroten och då sitter de inte ”fast” utan guppar mest upp och ner under löpningen. Tog kontakt med X-kross som jag vet har bra sportglasögon då jag testat några och jag vet att de även sponsrar många bra löpare. Har nu fått möjligheten att testa dessa och självklart valde jag bågen, Crystal Clear, med orangea detaljer som matchar min tävlingsdräkt så fint. Fick även med 3 olika linser att testa, Running Clear mirror, Running Active Brown mirror samt Running Active Orange mirror. De sitter mycket bra på mig tack vare att man kan byta ut de gummidetaljer som ligger runt näsroten och jag hittade en perfekt kombination för just min näsa. De har även ett mycket enkelt system när det gäller att fästa och ta bort linser. Efter nu ha testat alla linser måste jag säga att min favorit är Running Active Brown mirror som ger ett behagligt ljus och jag gillar färgen som mina ögon får vila på.
Nu blir det till att testa dem ordentligt i helgen som kommer och då blir det med Running Active Brown mirror.

Här ser ni bågen och linserna. Bryr er inte om mannen bakom sportglasögonen:-)

Running Active Orange mirror
Running Clear mirror
Running Active Brown mirror





2 kommentarer :

  1. Kul att du länkar till min blogg, jag har lagt till dig på min blogglista också, alltid roligt att upptäcka en ny löparblogg!!

    Jag springer också med X-Kross, har bara linsen "Brown Mirror" men gillar både den och bågen skarpt!! Vassa resultat du gör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Staffan! Kul att du har hittat hit till mig. Jag har följt din blogg ett tag och tycker den mycket välskriven och ger en bra beskrivning hur oglamoröst det är att vara löpare i mellanskiktet. Jag försöker både springa fort och långt och det hyfsat bra. Själv tycker jag att du gör mycket bra resultat med tanke på den "lilla" mängd du springer.
      X-kross bågarna och linserna är sköna.

      Radera

Använder Blogger.