Hemma igen.

Nu har vi kommit hem igen efter en skön vecka i Blåvand. God mat och dryck, trevligt sällskap, fina upplevelser och några sköna dagar på stranden blev det. Vi valde ändå att åka hem en dag för tidigt eller en halvdag rättare sagt då dagens väder inte var något att hurra för dvs. molnigt, blåsigt och ganska kallt. Kändes meningslöst att bara sova en natt för sakens skull, så vi åt en tidig middag och började rulla hemåt. Avslutade med ett spel minigolf på West Coast Minigolf, barnen spelade efter egna regler men jag och frun tävlade. Efter 18 rafflande hål stod jag som vinnare. 
Lite löpning har det blivit också även om det varit svårt att få ihop det med allt annat som ska hinnas med. Känner mig inte alls som dem som säger att de kan leva som heltidsproffs på semestern, mer tvärtom. För mig är det enklare att få till ett bra träningsupplägg under normala omständigheter. Fick ihop ändå nästan 11 mil i Blåvand:

  • Söndag: 43,11 km 3:02:33 4:14 min/km
    • Se förra inlägget
  • Tisdag: 10,2 km 43:57 4:19 min/km
    • Inhandling av nybakat bröd till frukost och lunch.
  • Onsdag 16,1 km 1:07:07 4:10 min/km'
    • Morgondistans
  • Onsdag 15,5 km 1:01:42 3:59 min/km
    • Intervall 4x1,5 km. Missade vilan mellan 2-3 intervallen.
  • Torsdag 10,2 km 41:43 4:05 min/km
    • Kvällsdistans efter en heldag i på stranden.
  • Fredag 14 km 54:05 3:52 min/km
    • Sista passet i Blåvand, snabbdistans på hemvägen.

Klart vi besökte detta.


Imponerande vilka byggen de gjort av lego.
Samma här.













Nu är det stora frågan hur jag ska lägga upp resten av träningen fram till den 4:e augusti. Jag har en plan, men inte riktigt spikat den än. Om man går in och läser på Stockholm Ultra kan man läsa att det finns olika tänk på hur man ska springa de sista veckorna, Anders Szalkai säger "Jag lägger in mitt sista långpass med 14-10 dagar kvar till loppet och det blir i lugn fart och någonstans mellan 4-5 mil." medan Sophia Sundberg säger: "Med drygt två veckor kvar bör du ha gjort ditt sista långpass och påbörjar nedtrappningen." Sen säger de samma sak, dvs. minska inte mängden pass utan minska på antalet km istället. Nu ligger jag inte ens i närheten av vad de springer per vecka, Sophia vet jag ligger runt 20-25 mil och läser man artikeln om hur Szalkai tränar ligger han där omkring också. Jag är glad om jag kommer upp i 12-14 mil per vecka.

Inga kommentarer

Använder Blogger.