Långpass, back-to-back

Eftersom man inte är någon lättviktigare i löparsammanhang (80 kg) sliter det för mycket på min kropp att köra riktiga ultrapass >60 km. Har sprungit 58 km som mest på träning.
Det jag har försökt att göra istället är att lägga in två långpass efter varandra, det som i löparkretsar kallas för back-to-back. Detta upplägg fungerar mycket bra för mig och dessa pass kör jag oftast lördag-söndag. Jag känner mig inte alls sliten inför det andra långpasset utan återhämtat och sugen på att ge mig ut. Jag har kört back-to-back nu sen jag kom tillbaka efter min fotskada i början av året med vissa undantag när det inte fungerat:























Som ni ser fick jag till två långpass denna helgen också, eller rättare sagt ett ultrapass och ett långpass. Det roliga med helgens pass var att de gick fort även om det inte var meningen. Bena bara trummade på:


Nu bär det av till ALV imorgon. Jag tyckte det var fantastisk förra året vi var där. Hoppas på samma upplevelse denna gång. Speciellt med nya Katthult som inte fanns förra året.

Inga kommentarer

Använder Blogger.