Dubbla silvermedaljer i helgen.

Så som rubriker lyder blev det till sist två stycken andraplatsen i helgen. Två lopp som var helt olika förutom det underbara göteborgska vädret. Första loppet i svår och blöt terräng över 26 km och det andra enbart med asfalt som underlag på 5,5 km.


Man borde vara missnöjd att missat första platsen två dagar i rad, första på grund av en felnavigering och den andra med ynka 5 sekunder.
Men just nu känner jag mest glädje.
Ville med dessa tävlingar se om jag verkligen var tillbaka efter skadan samt få den där underbara känslan som bara en tävling kan ge.
Nu fick jag även kvitto att jag på något sätt lyckats behålla någon sort form också. Vad det bero på kan jag bara spekulera kring. Har som ni sett tränat mer i timmar än innan och jag har kört hårt på alla pass utan löppassen där jag mer fokuserat på lätt distanslöpning.
Tittar jag snabbt tillbaka har dessa distanspass gått ganska fort, så gott som alla har hamnat mellan 4:00 min/km - 4:20 min/km.
Det är kanske så att formen legat i träda för att bara "poppa" upp när det plötsligt gällde något.

För att få ta del av min upplevelse av de två tävlingar hänvisar jag er till respektive race report:





Inga kommentarer

Använder Blogger.