Tävlingsdebut i helgen.

Måste ännu en gång påpeka hur underbart det är att kunna springa igen. Den totala friheten jag känner när jag pluggar in mina hörlurar med ljudbok och ger mig ut för att springa är obeskrivlig.

Veckan som varit har jag tränat på bra, kör fortfarande rehab och kommer inte öka antalet kilometer per vecka innan jag och min sjukgymnast är överens om det. Senast bestämde vi att köra det program jag har i 3-4 veckor till men öka tyngden och minska på repetitionerna. Jag kör och kommer försöka köra en mix av Military Fitness, löpning, crosstrainer samt rehab.

Veckan blev enligt följande:

Måndag 5/1:

  • Kuperat pass 19,7 km snittfart 4:14 min/km ca 400 hm. Fontin All In, dvs alla märkta spår i Fontin (Kungälv) (10+5+2,5+1,25+,9 km) i ett svep. Familjen var med och frilufsade samt hejade på när jag sprang förbi dem.

Tisdag 6/1:

  • Distans 13,7 km snittfart 4:19 min/km
  • Military Fitness Crosstraining indoor 60 min med 1,5 km nedjogg hem.

Onsdag 7/1:

  • Distans 11,5 km snittfart 4:27 min/km
Torsdag 8/1:
  • ;Morgon intervaller (kl.05:54) 6x1 km @3:25 min/km med 1 minuts ståvila på löpband (Stenebygården). 3,5 km uppvärmning + 3,5 km nedvarvning gav 13 km totalt.
Fredag 9/1:
  • Crosstrainer 60 min.
Lördag 10/1:
  • Morgondistans (kl.05:37) 11 km snittfart 4:17 min/km. 
  • Rehab 40 min med efterföljande nedvarvning hem 2 km.
Söndag 11/1:
  • Military Fitness Crosstraining indoor 80 min.
  • Distans 10 km snittfart 4:16 min/km.
Från Fontin All in. Slängkyss till frun.
Bakom mig ser ni nästa svenska kvinnliga stjärna på friidrottsarenorna.

Efter 11 km och 40 min rehab innan frukost ser jag så här glad ut.
Nu till tävlingsdebuten som kommer bli en dag tidigare än planerat. Jag hade anmält mig till Kungälvskicken som springs nu på lördag den 17/1 mest för det är för en bra sak. All anmälningsavgift går oavkortat till Tobias Bergmans insamling till cancerfonden.
Jag hade inte tänkt att "maxa" på denna tävling utan mer få känslan av att det är tävling, denna känsla fylld med spänning, förväntning och en gnutta nervositet.

Men nu fick jag möjligheten att springa Sandsjöbacka Trail. Då jag vann en biljett till fredagens lopp som är 26 km på en reflexbana med start 18:00. Hoppas att jag ska kunna ta det lugnt och njuta. Får hålla tävlingsdjävulen borta ett tag till:-). Återkommer med rapport efter helgens tävlingar.


Inga kommentarer

Använder Blogger.