Det går fort nu.

De flesta passen jag kör just nu är av formen distans. Långpass över 30 km har jag inte börjat med än då jag inte vågat. Men hoppas få till ett långpass på helgen som kommer. Då får jag verkligen försöka hålla nere farten för just nu går det fort.



Vi är enbart 12 dagar in i februari men jag snittar just nu 4:08 min/km i snitt på de 148,8 km jag sprungit. Det är för mig ganska snabbt, speciellt när jag bara kör ett fartpass i veckan just nu (snabbdistans alternativt intervaller).
Dagens pass på 17,1 km följde samma linje och snittiden blev 4:01 min/km. Ansträngningen var inte mer än det ska vara på ett distanspass om man bortser sista backen upp till Gerrebacka. Denna backe på cirka 1,2 km är alltid tung och på något konstigt sett är det alltid motvind också.


I och med att löpningen nu är en del av mitt liv igen börjar jag komma igång med mina listor. Jag har listor på det mesta så som tävlingar, skor, kläder etc. Det är levande listor som uppdateras hela tiden. Ett axplock ser ni nedan:

Gulmarkerade lopp är mer intressanta.

Vilka skor saknas?

Som ni ser har jag redan anmält mig till några lopp. Våra egna tävlingar (KM etc.) är jag inte anmäld till men platserna till dessa tar inte direkt slut. 
Nästa tävling ser ut att bli i Trollhättan den 15:e mars och Edsvidleden trailrun.

Inga kommentarer

Använder Blogger.