Mera traillöpning.

När jag var 9-10 år flyttade jag med familjen till Hisings Kärra. Här bodde jag tills jag blev gammal nog att flytta hemifrån och vigda mina vyer. Vid vuxen ålder har jag nu kommit tillbaka till Hisings Kärra eller rättare sagt Gerrebacka.
Trodde att jag hyfsat bra koll på de stigar och spår som fanns runt omkring här men det fick jag i lördags veta att det har jag inte. Såg på Aktivitus Facebooksida att deras Lördagstrail skulle just utgå från Kärra och det ville jag inte missa. Vi var 5 tappra löpare som gav oss ut på äventyr och stigar, ridvägar etc. som jag inte hade en aning om fanns. Helt fantastiskt löpning blev det även om det var otroligt lerigt, geggigt och vått i skogen.
Det bästa med denna typ av löpning är att terrängen bestämmer farten och det går inte att springa fort. Med löpning till och från Kärra simhall blev passet 24,1 km långt. Helt perfekt för en lördags förmiddag. Vill någon se mer av banan så finns den här.

Passet i sin helhet.
Redo för lördagstrail.
Ankdamm.
Fin skog hela vägen.




















Denna vecka (v.8) har sett ut enligt följande.

Måndag 16/2:
  • Distans 14 km snittfart 4:04 min/km.
Tisdag 17/2:
  • Intervaller 10x1 km@3:20 min/km på löpband (Stenebygården). Med 3 km uppvärmning och 2 km nedvarvning blev det totalt 15 km.
  • Styrketräning 50 min i Bunkern. Uppvärmning 1,4 km och nedvarvning 1,6 km.
Onsdag 18/2:
  • Distans 13 km snittfart 4:16 min/km.
  • Military Fitness Crosstraining Indoor 60 min.
Torsdag 19/2:
  • Distans 13 km snittfart 4:15 min/km.
Fredag 20/2:
  • Steady state löpning på löpband (Stenebygården), 10 min uppvärmning följt av 50 min@3:45 min/km. Totalt: 15,5 km snittfart 3:52 min/km.
Lördag 21/2:
  • Lördagstrail 24,1 km snittfart 5:44 min/km.
Söndag 22/2:
  • Military Fitness Crosstraining Indoor 80 min med uppvärmning 2 km och nedvarvning 2 km.
Nu gäller det att hitta bra trail banor i närheten av där jag bor. Har hittat Vättlefjäll och Bohusleden utöver de stigar jag lärde mig i lördags. Ska även finnas bra stigar och spår i Säve så nu får jag ut och leta.

2 kommentarer :

Använder Blogger.